Dag 45 - Paris!

29 september 2021 - Parijs, Frankrijk

Ik sta op om 7u10 en maak alles klaar, maar dan begint het weer te regenen... Ik wacht met ingepakte zakken in mijn tent tot het stopt met regenen... Tien voor negen ben ik weg. De zon schijnt.

Ik heb vanmorgen veel tegenwind. Na 17 km stop ik om te eten, en dan ben ik weer weg.  De Loire is al lang gedaan. Nu volg ik de Seine.

de Seine

Om 14u ben ik in Parijs! en het begint weer te regenen...  Wat opvalt als je Parijs binnenkomt is het lawaai van het verkeer.  Er zijn fietspaden, maar het is niet altijd duidelijk aangeduid.  Ze doen een effort voor de fietsers, maar er is nog veel werk om het goed te krijgen.

Ik stop in Parijs om een hamburger te eten, met friet.

Hamburger in het centrum van Parijs

En dan bekijk ik mijn 'geplande' route... Ik beslis om niet tegen de klok in rond Parijs te rijden, zoals gepland, maar om na mijn hamburger direct zonder omwegen naar de camping te rijden in Bois de Boulogne.  Ik weet dat die camping in elk geval open is (die is heel het jaar door open!) en omdat het waarschijnlijk nog wel zal regenen in de namiddag, wil ik zo rap mogelijk op een camping geraken om mijn tent te zetten vóór dat het weer regent.  Ik laat Garmin een route berekenen naar die camping.  De route gaat dus dwars door Parijs.  Ik rij er onder andere langs het Louvre, de Champs Élysées en onder (!) de Arc de Triomphe.  Het doet raar om onder de Arc de Triomphe te rijden: zo'n brede verlaten baan zonder auto's. Enkel ik en een paar wandelaars...

Parijs komt me bekend voor.  Ik vind het nog altijd een mooie stad.  Ik krijg goesting om later nog eens naar Parijs te komen voor een paar dagen.

Voor vandaag heb ik andere plannen.  Na zo'n 10 km kom ik toe op de camping.  Er staat een hele rij camping-cars te wachten aan de ingang.  Ik kan er voorbij, parkeer mijn fiets, en wacht mijn beurt af aan de receptie. Er zijn een paar mensen (met mondmasker) voor mij.  Het is een grote camping (we zitten dan ook bij een grote stad!) maar toch is het er aangenaam.  Ik zoek een plaatsje die min of meer vlak is, en kies een plek vlak bij de bank die daar staat. Dat komt dan goed uit om straks te eten.  Eerst nog gauw boodschappen doen in de Carrefour vlakbij.

Camping in Bois de Boulogne (Parijs)

De fles wijn heb ik verdiend vandaag.  Het is een aangename rustige avond.

1. Eveline:
    15 oktober 2021
    Mooi om te lezen uw verhalen Erik.
  2. Lien:
    21 oktober 2021
    Amai, sjiek, door Parijs gefietst!