Dag 47 - eten in de tent

1 oktober 2021 - Conty, Frankrijk

Om 7u30 vertrek ik. De lucht ziet er niet goed uit..

Ik rij vlot verder vandaag, en iets na 11 kom ik toe in Beauvais. Ik passeer de kathedraal van Beauvais.

kathedraal van Beauvais (dit is de zuidkant)

Op Wikipedia lees ik "De kathedraal van Beauvais is de hoogste gotische kathedraal ter wereld (48,5 meter tot aan de gewelven van het koor). Haar bouwperiode situeert zich tussen 1225 en 1567. Het bouwwerk bezit alleen een koor en een transept. Het schip werd nooit verwezenlijkt. Binnen staan onder meer een uurwerk uit de 14e eeuw en een astronomisch uurwerk uit de 19e eeuw."

Ik heb al meer dan 40 km gereden. De wolken zijn dreigend, maar tot nu nog geen regen gehad.

Maar het duurt niet lang meer: het begint te regenen, en het blijft zo voor de rest van de dag... Vroeg stoppen heeft niet zo veel zin, want ik kan in de regen mijn tent toch niet opzetten. Dus ik rij door. Na 93 km is het 17u geworden.  Ik passeer een goed plekje om mijn tent te zetten, vlak langs mijn route. Ik twijfel niet: er komt geen kat langs in zo'n weer, dus ik geneer me niet, en doe wat ik moet doen.

wildkamperen

Tussen de vlagen door zet ik mijn tent op en begin ik te 'koken', t.t.z. een van mijn conserven opwarmen.  Mijn eten is net opgewarmd, als het terug begint te regenen.  Dus rap alles naar binnen...  Nu kan ik ín mijn tent zitten, op de kopkant van mijn slaapmat, met mijn voeten naar buiten onder de luifel, en dan kan ik op mijn gemak (en vooral droog!) aan mijn eten beginnen, terwijl het water giet. Het stoort me niet: ik blijf binnen!

Na het eten, bekijk ik wat ik morgen zou doen... ik besluit dat het beter is om mijn 'geplande' route niet langer te volgen.  Het belangrijkste doel van mijn reis heb ik al bereikt en het heeft niet veel zin om langer dan nodig in de regen te blijven rijden. Ik ga vanaf hier de 'kortste' weg naar huis nemen, en als het wat meezit ben ik in twee dagen thuis.

Het geeft me een goed gevoel dat ik vandaag 93 km gereden heb (in slecht weer), goed gegeten heb (in slecht weer) en binnen twee dagen (in slecht weer) terug thuis zal zijn.

bron:

1. Lien:
    26 november 2021
    Amai, zeg, fietsen in de regen..Niet leuk, maar je hebt 't toch maar weer gedaan. Groot gelijk dat je 't laatste stuk van je reis wat aangepast hebt!