Dag 46 - geen regen vandaag!

30 september 2021 - Chambly, Frankrijk

Om 8u30 verlaat ik de camping in Parijs met koude vingers. Het is 5°C. Koud, maar een prachtige blauwe lucht!  Ik laat Garmin de weg berekenen om terug op mijn 'geplande' route te komen.

Het is zo aangenaam als het mooi weer is.  Ik volg een heel eind de Avenue Verte, een officiële route tussen Londen en Parijs.

Avenue Verte: van Londen naar Parijs

Kort na de middag kom ik aan de samenvloeiing van de Oise en de Seine in Conflans-Sainte-Honorine (in het departement Yvelines).

waar de Oise en de Seine samenkomen

Op Wikipedia lees ik "De Oise is een rivier die in het zuiden van België ontspringt en in het noorden van Frankrijk meer dan 300 kilometer door het bekken van Parijs in zuidwestelijke richting stroomt. Het is na de Marne de voornaamste zijrivier van de Seine."

In de namiddag stop ik bij een bar, want ik heb goesting naar een goeie frisse pint!  Rap mijn masker op, en een pint bestellen die ik dan op mijn gemak buiten aan een tafeltje kan opdrinken, vooraleer weer verder te rijden. De 7.5€ smaakt!

7.5 Euro

Ik rij nog een stukje door, nog een uur of twee, om dan ergens langs de baan, maar toch weggestoken, mijn tent op te zetten voor de nacht.  Het is nog maar 16u15, maar ik riskeer niet om nog veel verder te rijden, nu ik een mooie slaapplek gevonden heb.

wildkamperen uit het zicht, langs de baan...

Het wordt een mooie avond na 74 km rijden: tent opzetten, eten, en nog wat verhalen schrijven voor mijn blog.  Het was een rustige dag, met goeie fietsroutes, perfect weer en een goeie plaats om te slapen. Wat wil een mens meer...

bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Oise_(rivier)

1. Lien:
    26 november 2021
    'k Had 't verslag van de laatste dagen van je reis nog niet gelezen..dacht ik nu net aan..