Dag 48 - laatste nacht wildkamperen

2 oktober 2021 - Cambligneul, Frankrijk

Ik vertrek om 7u45 richting Hermaville. Dat ligt op de route naar huis.  Ik rij dus niet eerst naar Arras en Lille zoals eerst gepland, want dat is een omweg.

In Amiens koop ik nog een brood.  Als ik om 10u30 gedaan heb met eten, is het nog altijd bewolkt, maar ik heb vandaag nog geen regen gehad!

Na 50 km herbereken ik mijn route, richting Poperinge.  Iets na twee uur rij ik het departement Pas-de-Calais binnen

département du Pas-de-Calais

Dat is het voorlaatste departement, dus nu is het niet ver meer. (Het laatste departement dat ik door moet en dus aan België grenst is het département du Nord)

Rond 15u krijg ik de eerste vlaag regen.  Het duurt gelukkig niet lang, misschien 20 minuten.  Ik rij goed door.  Dat zal nodig zijn als ik morgen op een redelijk uur thuis wil geraken.

Een uur later (16u) vind ik een klein stukje bos, op het hoogste punt van de weg waar ik op rij, en dat zou een goede plek kunnen zijn om mijn tent te zetten.  Er is een sterke zuidenwind, en dat stukje bos zal me min of meer beschermen tegen de sterke wind.  Ik rij de weg af, langs het bos, en vind een opening die perfect is om mij te installeren.  Gauw tussen de bomen in, om niet gezien te worden en mijn tent opzetten.

de laatste nacht

Mijn eten is rap klaar.  En het is goed ook, want mijn eten is nog maar juist op, en het begint weer te regenen. Gelukkig zit ik weer droog.  Na het eten nog een koffietje maken in de voortent, en genieten van een stukje chocolade.

koffie in de voortent

Nu nog enkel een paar verhalen schrijven voor mijn blog, want ik sta er een paar achter. En dan nog eens de route bekijken voor morgen.  Morgen zou mijn laatste dag zijn, en als het meevalt, ben ik in de namiddag thuis.